Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Misslyckad och vidrig.

Av nothingreally - 28 maj 2014 22:30

     Jag vet inte vad jag ska eller kan säga. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara allt som pågår, för jag orkar knappt hålla huvudet över marken, än mindre få ordning på alla tankar, minnen och känslor. Jag vet bara en sak, och det är att jag inte är okej. Det är något allvarligt fel på mig, det är jag säker på.

     En del av mig vill bara ligga i sängen hela dagen och bara stirra. En del av mig vill gråta och skrika, slå sönder saker, få någon att fatta, vem som helst, att jag behöver hjälp. En del av mig vill svälja alla mina piller i tystnad, låta döden ta mig utan att någon vet om det förrän det är försent. En del av mig, den delen som vinner, är den som torkar tårarna, skämtar och skrattar bort allt. 

     Jag tänker ofta på hur alla skulle reagera om jag dog under natten. Att jag en dag inte svarar när de ringer mig, inte öppnar när de knackar på min dörr. Vad skulle ni göra då? Hur många gånger skulle ni ringa? Knacka? Skulle ni fråga mina grannar efter en extranyckel? Skulle ni vara oroliga ens?

     Så det visade sig att jag var död. Skulle ni gråta? Skulle ni gå sönder på insidan så som jag skulle om det var ni? Skulle du sörja mig, pappa? Hur lång tid skulle det ta innan du fick reda på det? Skulle det vara en av de få gånger som du verkligen skulle märka mig? Skulle någon. Ens. Minnas. Mig?


     Efter skolan var slut så gick jag bara sönder. Allt hade varit jättejobbigt väldigt länge, för jag är en korkad idiot som inte kan göra någonting rätt. Jag behövde inte fler saker att stressa och vara ledsen över. Men sen så kom nationella proven i engelska. Jag hade muntligt och uppsatsskrivningen för någon vecka sen, och det gick bra med dem, men jag skulle ha resten idag. Läs- och hörförståelse. Läsförståelsen gick bra, men jag sabbade allt på hörförståelsen. Hörde inte vad de sa, de bara babblade, och jag hade knappt sovit inatt. I just fucked it all up. Jag vill inte göra min engelsklärare besviken, men jag vet att jag gjorde det. Jag ska kunna det där, engelska ska vara min grej och jag sabbade allt.

     I alla fall, det slutade med att jag gjorde något korkat. Minns ni när jag sa att jag skulle gå ner i vikt eller nåt? Förmodligen inte, men det är vad jag har gjort i alla fall. Inte tillräckligt mycket, dock. I alla fall så har jag varit jätteduktig med att inte äta för mycket kalorier och en massa annat tjafs, och gick ner några kilon, men efter provet var jag helt förstörd, så jag gick ner till ÖB och köpte jättemycket mat, godis, kakor, vad som helst. Det gick säkert på över hundra kronor, och det var ju ÖB, så jag hade en stor kasse som nästan flödade över. Jag gick hem, låste dörren och drog ner gardinerna. Sen åt jag. Jag kunde inte stoppa mig själv, jag bara vräkte i mig. Jag lyckades sluta när hälften var uppätet. Det var då jag såg hur mycket jag hade vräkt i mig på mindre än en halvtimme, och jag tänkte på hur vidrig jag är, vilket stort misslyckande jag är. Så jag gick in till badrummet och satte fingrarna i halsen för första gången på flera månader. Sedan lovade jag mig själv att jag aldrig skulle göra det igen. 10 minuter senare så gjorde jag om allt igen; vräkte i mig, panikade, fick ur mig det. Nu lovar jag mig själv att jag aldrig ska göra om det igen, men jag vet att det inte är sant. 

     It looks like Mia is back, again. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nothingreally - 21 december 2014 03:04

     Jag var på dejt idag. Jag har varit så himla nervös hela veckan för den här kvällen, och var jätterädd att göra bort mig eller nåt. Som tur är gick bra väldigt bra. Vi var hemma hos mig och förfestade lite för oss själva, pratade mycket och drac...

Av nothingreally - 13 december 2014 18:21

     Jag försöker få en akuttid hos doktorn innan jul så att jag faktiskt kommer att vara närvarande på julafton. Kommer att få reda på om jag fick tiden eller inte i början av veckan, sen så kanske jag har läkartiden i slutet av nästa vecka. Förhopp...

Av nothingreally - 21 november 2014 08:11

     Flera månader har kommit och gått. Världen är i spillror. Min syster är inne på psyket av anledningar som annars bara finns med i skräckfilmer. Alla är traumatiserade av det som har hänt. Hela min jävla familj är sönder av det som har hänt. Inge...

Av nothingreally - 29 juni 2014 23:25

     Jag orkar inte. Jag har förstört allt igen. Satt och glufsade i mig choklad. Känner mig så sjukt äcklig, så jag tänker bara sitta här och ignorera världen ett tag. Jag är så förbannad på allt och jag orkar inte ens låtsas att jag är glad. Fan ta...

Av nothingreally - 25 juni 2014 16:54

     En av mina bästa vänner kommer över idag! Är jättepeppad, för jag har inte träffat honom på länge. Jag önskar att jag hade energi till att städa tills han kommer, men det kommer nog inte att bli så. Jag somnade inte förrän vid nio imorse, så.. J...

Presentation

Jag försöker bara ta mig igenom dagen, vilket kan vara svårt för mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards