Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Livet sviker.

Av nothingreally - 29 april 2014 01:14

     Nu är jag hemma igen, och som vanligt är allt piss. Min lillasyster försökte ta livet av sig idag. Det är den andra gången på två månader. Hon är mobbad av några idioter som skickar hatmeddelanden till henne på fb och via sms. Det gick så långt att hon rymde hemifrån och drack tändvätska. De letade i flera timmar efter henne, tillslut hittade polisen henne och tog henne till sjukhuset. Mycket mer än så vet jag inte, för under hela den tiden satt jag på ett jävla tåg och kunde inte göra någonting. Nu har jag ju hela jävla Sverige emellan oss. Morsan säger i alla fall att hon mår "bra" nu, dvs att tändvätskan är ur kroppen och att det inte finns några fysiska skador. Resten är säkert skit. Hon ska till BUP snart, och jag hoppas att hon får riktig hjälp nu, annars vet jag fan inte vad jag gör. Vad fan är det för jävla skitsamhälle vi lever i där 13-åringar försöker ta livet av sig om och om igen?

     Egentligen så kom jag hem för flera timmar sen, och jag ska egentligen sova, men jag orkar fan inte. Allting är bara så åt helvete och jag orkar fan inte med världen. Min storasyster var i alla fall snäll och köpte ett paket cigg åt mig. Det behövdes verkligen. Jävla satan att jag inte blir arton förrän i höst! 

 
 
Petri Torvinen

Petri Torvinen

29 april 2014 11:01

Ett hemskt ansvarsbefriat samhälle är det vi i Sverige har idag. Om föräldrar mobbar andra, kommer säkerligen och med största sannolikhet även barnen att ta till grövre övergrepp. Bara under en kort tid har jag själv kallats allt ifrån "pedofil, psykopat ...".

Jag skrev ett inlägg gällande detta (20140424):

"Mycket har man då fått höra om sig själv (psykopat, "dum i huvudet", idiot, "i behov av egen assistent" och andra egenskaper som jag nu verkar besitta!), men "mjuk" verkar då vara något nytt (kanske inte en förolämpning, men vad fan, att bete sig som en "plit" verkade inte heller vara alternativet!).

"Psykopat" kom från en person som inte ens visste att ordet "sociopat" existerade. Att förklara skillnaden mellan dessa två blev självklart att jag blev kallad en "Besserwisser".

Det (ack så) roligaste bidraget härstammar från ex-sambon med "vän" : jag höll mina händer som Montgomery Burns i the Simpsons. Inga av mina ord verkade nå fram när jag nämnde att mina händer behövde salvas in, och då Mildison Lipid inte sugs in i huden på direkten, så måste man på något sätt hålla salvan från att sätta sig på möblerna (och / eller annat!). Att jag inte skulle ha förståelse för "någonting överhuvudtaget" verkar då vara en ren förolämpning, när jag själv blir förolämpad över min grova handeksem (2009). Att antyda på en åkomma över en sådan sak bevisar för mig endast en sak!

Obildade människor med komplex (jag hade gärna använt mig av ett grövre adjektiv!)?!"


Och att mobbning även förekommer på arbetsplats, fick jag erfara förra året!

Hoppas allt går bra för din syster. Polisanmäl skiten som trakasserar.


/Petri Torvinen

http://reconstrucdead.bloggplatsen.se

 
Lainen

Lainen

4 maj 2014 01:45

Låter sugit det där. Brorsan har försökt ta livet av sig en gång eller två. Jag kände inte så mycket emotionellt. Men kan tänka mig andra gör det. Försök vara där för din syster och ge henne goda råd. Det är det enda du kan göra.
Eller gå med en motorsåg till mobbarna.;)

Petri: WTF?:|

http://lainen.bloggplatsen.se

nothingreally

5 maj 2014 23:39

Det ska jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nothingreally - 21 december 2014 03:04

     Jag var på dejt idag. Jag har varit så himla nervös hela veckan för den här kvällen, och var jätterädd att göra bort mig eller nåt. Som tur är gick bra väldigt bra. Vi var hemma hos mig och förfestade lite för oss själva, pratade mycket och drac...

Av nothingreally - 13 december 2014 18:21

     Jag försöker få en akuttid hos doktorn innan jul så att jag faktiskt kommer att vara närvarande på julafton. Kommer att få reda på om jag fick tiden eller inte i början av veckan, sen så kanske jag har läkartiden i slutet av nästa vecka. Förhopp...

Av nothingreally - 21 november 2014 08:11

     Flera månader har kommit och gått. Världen är i spillror. Min syster är inne på psyket av anledningar som annars bara finns med i skräckfilmer. Alla är traumatiserade av det som har hänt. Hela min jävla familj är sönder av det som har hänt. Inge...

Av nothingreally - 29 juni 2014 23:25

     Jag orkar inte. Jag har förstört allt igen. Satt och glufsade i mig choklad. Känner mig så sjukt äcklig, så jag tänker bara sitta här och ignorera världen ett tag. Jag är så förbannad på allt och jag orkar inte ens låtsas att jag är glad. Fan ta...

Av nothingreally - 25 juni 2014 16:54

     En av mina bästa vänner kommer över idag! Är jättepeppad, för jag har inte träffat honom på länge. Jag önskar att jag hade energi till att städa tills han kommer, men det kommer nog inte att bli så. Jag somnade inte förrän vid nio imorse, så.. J...

Presentation

Jag försöker bara ta mig igenom dagen, vilket kan vara svårt för mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards